Aktuelle Regelungen

Vivawest-Marathon am 22.05.2022
Die Strecke des Vivawest-Marathons quer durchs Ruhrgebiet verläuft auch über Zollverein. Deshalb kann es am 22.05.2022 zwischen 6:00 und 14:00 Uhr zu Einschränkungen bei der Anreise zum Welterbe und temporären Sperrungen von Parkplätzen kommen. Weitere Informationen gibt es auf www.vivawest-marathon.de.

Maskenpflicht
Wir wollen unseren Besucherinnen und Besuchern sowie den Menschen, die auf dem Welterbe arbeiten, ein möglichst großes Maß an Sicherheit bieten. Deshalb besteht bei der Teilnahme an Zollverein-Führungen sowie beim Besuch der Ausstellungen des Ruhr Museums, der Stiftung Zollverein und des Portals der Industriekultur bis zum einschließlich 25.05.2022 eine Maskenpflicht. Dies gilt auch für Veranstaltungen der Stiftung Zollverein in Innenräumen bis zur Einnahme des Sitzplatzes. Wir empfehlen auch dort weiterhin das Tragen einer medizinischen Maske.

Weitere Informationen finden Sie auf www.zollverein.de/corona.

Ganzes Video
abspielen
scroll

The heritage
of mankind

The cultural heart
of the Ruhr Area

Information for visitors

Compulsory wearing of masks
We want to offer the greatest possible degree of safety to our visitors and to the people who work on the World Heritage Site. For this reason, face masks are compulsory until further notice, when taking part in Zollverein guided tours or indoor events organized by the Zollverein Foundation and when visiting the exhibitions of the Ruhr Museum or the Portal of Industrial Heritage and the exhibition „rebuilding – photographies by Janosch Rauter“.

3G regulation does not apply
For visiting events or exhibitions and for taking part in guided tours, a 3G proof (vaccinated, tested, recovered) is NO LONGER required, unless otherwise announced.

Corona test centre
The test centre in hall 8 at the Zollverein UNESCO World Heritage is available to all visitors. This offer is also addressed to the workforce and to the people in the neighbourhood, in order to establish a network of test centres as dense as possible in the north of Essen. The test centre at Zollverein is open daily from 9 am to 6 pm. Presentation of an identity card is required.

Information
All events are carried out responsibly and in close coordination with the relevant authorities. The large, spacious halls at Zollverein and modern ventilation systems currently make it possible to safely carry out activities, where several people come together. For the latest information on cultural events, please visit zollverein.de/kalender.

Please note the requirements of the Corona Protection Ordinance of the state of North Rhine-Westphalia currently in force.

Detailed information on rules and restrictions in public life can be found under www.essen.de.

We look forward to seeing you!

Amazement allowed: a unique place for experiences

Every day, the diverse offerings on the 100-hectare grounds invite visitors to experience the world of coal, coke, art, and culture in the heart of the Ruhr Area.

Learn more

Zollverein: UNESCO World Heritage Site

The Heritage of Mankind

Ruhr Museum english

Exhibitions, guided tours and workshops

Guided Tours Zollverein

Living history and moving present

The Red Dot Design Museum

2,000 design objects you can touch

Industrial Heritage

Portal of Industrial Heritage

Discover the industrial panorama of the Ruhr Area and North Rhine-Westphalia

Art at Zollverein

The World Heritage Site as a place of inspiration for artists and their works

Nature & Outdoor activities

Zollverein for outdoor fans

Discover the unique industrial nature on the World Heritage Site

Phänomania Experience Field

Exciting insights into the world of physical phenomena and human senses

Calendar

All events at a glance...

More information

... and the highlights in 2021!

Calendar-Highlights in 2021

Food & Drink

Culinary delights in a special atmosphere

Gastronomy at Zollverein

Shopping at Zollverein

Beautiful things in a fascinating ambience

Plan your visit to Zollverein

Directions and parking, opening hours, and prices

More information

Our services for journalists, bloggers, and online propagators

Aktuelle Regelungen

Vivawest-Marathon am 22.05.2022

Maskenpflicht

Weitere Informationen finden Sie auf www.zollverein.de/corona.